Goud voor afdeling neurochirurgie
Vijf afdelingen scoorden over het afgelopen half jaar ‘goud’ op het digitale patiëntentevredenheidsonderzoek van Isala. Daarom werden zij vandaag door de afdeling Kwaliteit en Veiligheid in het zonnetje gezet. Met de ingelijste score ‘zeer tevreden’ op het aspect ‘Sfeer’ en de taart waren de medewerkers van verpleegafdeling neurochirurgie, locatie Sophia, heel blij.
Het digitale patiënttevredenheidsonderzoek, dat patiënten via de website van Isala in kunnen vullen, had het afgelopen jaar het thema ‘Bejegening’. Patiënten konden hierin op verschillende aspecten aangeven hoe tevreden ze waren.
Marlous Leeraar (midden) van verpleegafdeling neurochirurgie neemt de oorkonde voor hun ‘gouden score’ in ontvangst.
“Mooi om terug te horen dat patiënten het zo ervaren”, was de reactie van de medewerkers van afdeling neurochirurgie toen afdeling Kwaliteit en Veiligheid de traktatie kwamen brengen. “Jullie scoorden hier Isala-breed het beste op. Dat zegt iets over jullie samenwerking in het team. Bovendien dat jullie net iets extra’s hebben gegeven, wat de patiënt enorm heeft gewaardeerd.” Operationeel assistent Marlous Leeraar voegt daaraan toe: “En we scoorden zilver op het aspect ‘Aandacht’. Dat moet ook gezegd worden.”
De afdeling Kwaliteit en Veiligheid vindt het belangrijk om de resultaten van het patiënttevredenheidsonderzoek terug te geven aan de afdelingen: “Daarom geven wij de gouden, zilveren en bronzen waarderingen”. Op de afdeling is de respons op het onderzoek hoog. Marlous weet waarom: “Wij nemen het patiënttevredenheidsonderzoek altijd mee in het ontslaggesprek. Daarin geven we aan dat wij het belangrijk vinden dat onze patiënten ons feedback geven, zodat we de dingen die binnen onze invloedssfeer liggen, kunnen verbeteren.”